چه زمانی بفروشیم

سئوالی که همیشه برای فروشنده ها مطرح می شود این است: بهترین زمان برای فروش کدام است؟

جواب این است: بهترین زمان برای فروش بلافاصله بعد از هر فروش است. 

وقتی فروش انجام می دهید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. به عنوان یک فروشنده حس خوبی نسبت به خودتان پیدا می کنید. خودتان را بیشتر دوست دارید و احساس برنده بودن می کنید. با این روحیه وقتی می خواهید برای دومین مشتری احتمالی حرف بزنید، احساس عالی که از خود دارید، باعث می شود روی مشتری تأثیر خوبی برجا بگذارد. نگرش مثبت و اعتماد به نفس شما در سطح ذهن نیمه هشیار تولید میلی می کند تا از شما خرید کنند.

هر وقت مشتری در ابتدای روز فروش می کند و بلافاصله فروش بعدی را انجام می دهد، می تواند در مدت یک روز به اندازه یک یا دو هفته فروش انجام دهد. این در حالی است که افزایش فروش هیچ ارتباطی با محصولی که برای فروش عرضه می کنید، ندارد. حتی ارتباطی با بازار یا مشتری نیز ندارد. این افزایش فروش ناشی از تصویر ذهنی بهتر شما به عنوان فروشنده است . 

بعد از آنکه فروش صورت می پذیرد، خودتان را به عنوان یک فروشنده بیشتر دوست دارید. اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و در کار فروش به اثربخشی بیشتری می رسید. اگر با یک خریدار احتمالی با مشکلی روبرو هستید و نتوانسته اید فروش را قطعی کنید، بلافاصله  به ملاقات او بروید. خواهید دید که همه چیز به سود شما تمام می شود. بعد از اینکه یک فروش انجام می دهید، در فروش بعد متقاعد کننده تر ظاهر می شوید.

در حقیقت این مشتری نیست که تغییر کرده است. این محصول، خدمت یا قیمت نیست که تغییر کرده است. تنها شما هستید که تغییر کرده اید.

 

به مشتریان در لحظه فروش بیشتر بفروشید

بهترین زمان برای فروش بیشتر به یک مشتری نیز هنگامی است که او در حال خرید است. وقتی مشتری از نظر احساسی راضی شده است که خرید کند، به این نتیجه می رسد که می تواند به شما اعتماد کند، براحتی می توانید به او بیشتر بفروشید.

در این روش با توجیه محصولات دیگر، خدمات جانبی و مدل های دیگر قبل از اتمام فرآیند فروش، می توانید مبلغ فاکتور را افزایش دهید. از معرفی محصولات بیشتر و بهتر به مشتریان نترسید. مشتریان به دنبال بهترین ها هستند و در بسیاری از موارد از وجود گزینه های بهتر اطلاع ندارند. با اطلاع رسانی به آنها می توانید فروش خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *